slide1
little girl reading a book with a Teddy bear on the floor, concept of relaxation and friendship
Caucasian boy playing on acoustic guitar.
A young woman in the living room with a guitar playing for a child.
previous arrow
next arrow

RÓLUNK

Honbolygó Ferenc – Kutatásvezető

Kognitív pszichológus, az ELKH Természettudományi Kutatóközpont Agyi Képalkotó Központ tudományos főmunkatársa, és a Neurokognitív Fejlődés Kutatócsoport vezetője. PhD fokozatát 2010-ben szerezte az Eötvös Loránd Tudományegyetemen. Kutatási érdeklődésének középpontjában az áll, hogy mihez kezd az emberi agy a beszéddel és a zenével. Kutatásai során az emberi agy működésének vizsgálatára az eseményhez kötött agyi potenciálok és az fMRI módszereket alkalmazza. Több nemzetközi és hazai kutatási pályázatban vett részt, és 40 feletti tudományos cikket, valamint számos magyar nyelvű könyvfejezetet publikált. 2021-ben elnyerte az MTA Bolyai János Kutatási Ösztöndíját. Kutatásai mellett az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán oktat.

Kertész Csaba – Kutatásvezető helyettes, munkacsoportvezető

Az ELTE PPK doktori hallgatója, tanársegéd a Károli Gáspár Református Egyetemen, óraadó a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen. Hétéves kora óta aktívan zenél, az Zeneakadémia elvégzése után alapfokú zeneoktatásban helyezkedett el, majd pszichológus diplomája megszerzését követően a zeneterápia és a zenepszichológiai kutatások területeivel került kapcsolatba. A projektben kutatóként és koordinátorként vesz részt.

Csépe Valéria – Munkacsoportvezető

A projektben a szakmai újdonságot képviselő zenei tréning programok kidolgozására és alkalmazására szervezett munkacsoport (WP3) szakmai vezetője. A két program generikus mozgás komponensekre épül, a RitMoZ a multimodalitásra és komplex mozgásra, a KomTréN hordozója a táncházi hagyományokra épülő néptánc, mozgásimprovizáció. Az olvasási nehézségek intervenciójára tervezett tréningek fejlesztési célterülete a hallási észlelés, valamint a modalitásközi integráció.

Mohai Katalin – 

Stachó László – zenetudós, pszichológus és kamarazenész (zongorista) a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Tanárképzési Tanszékén és Doktori Iskolájában tanít és kutat, emellett saját fejlesztésű zenei figyelmi tréningjét, a Gyakorlásmódszertant rangos hazai és külföldi mesterkurzusokon oktatja. Zenepszichológiai kutatásainak fókuszában a zenei kifejezőkészség kutatása áll – különös tekintettel az expresszivitást meghatározó figyelmi stratégiákra –, valamint a zenei előadásban kifejezett érzelmek értelmezésének fejlődéslélektana. A 2010-es években kétszer volt Visiting Fellow a Cambridge-i Egyetemen. Nevéhez fűződik továbbá a 2000-es évek közepe óta Magyarországon is széles klinikai körben használt demencia-differenciáldiagnosztikai teszt, az Addenbrooke’s Kognitív Vizsgálat magyar változatának kifejlesztése (ő vezette a magyar változatot megalkotó kutatást). Az ÚTON projektben a zenei tréningek szakmai felügyeletét vállalja.

dr. Sándor Ildikó PhD – néprajzkutató

Hagyományok Háza Népművészeti Módszertani Műhely vezetője és a Magyar Táncművészeti Egyetem docense

A kutatásban vállalt feladata a táncház-módszeren alapuló foglalkozás-sorozat szakmai irányítása.

Az ELTE BTK Magyar nyelv és irodalom – néprajz szakán szerzett diplomát majd magyar és összehasonlító folklorisztikai, valamint szociálantropológiai doktori képzésben vett részt. A táncház mozgalomba egyetemistaként kapcsolódott be táncház szervezőként, népzenészként, a Kőketánc gyerektáncházi projekt vezetője 1988 óta. Közreműködött a táncház-módszer UNESCO „best practices” előterjesztés kidolgozásában. A MTA Tánctudományi Munkabizottság tagja, 2017 januárjától titkára. Kutatási területe: a folklorizmus jelenségek, elsősorban a táncházmozgalom és a pedagógiai folklorizmus/etnopedagógia vizsgálata, a néprajz és az oktatás illetve közművelődés határterületén alkalmazott folklorisztikai projektek. A Magyar Táncművészeti Egyetem főállású (néptánc), az ELTE BGGYK (zeneterapeuta), az ELTE TÓK (gyermekkultúra MA szak) és a Liszt Ferenc Zeneakadémia (népzene szak) óraadó tanára.

Justin Laura zenepedagógiai tanulmányait a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen végezte. Egyetemi évei alatt részt vett a Kodály HUB nemzetközi, zenepedagógiai, digitális platform elindításában, illetve több, kreatív zenei játékokkal kapcsolatos kurzuson fordult meg (2018.: Zenei írás-olvasás, Zene és kreatív játék c. modulok, tartotta: Benedek Mónika (EFOP kurzusok), 2016.: Kreatív zenei játékok angol, skót dalanyagon keresztül, tartotta: Lucinda Geoghegan (Royal Conservtoire of Scotland) és Ewan Gibson (Royal Conservatoire The Hague); 2016.: Kreatív zenei játékok, tartotta: Sáry László és Sáry Bánk). Jelenleg ének-zenét tanít az óbudai Kerék Általános Iskola és Gimnázium befogadó oktatási intézményben. Az ÚTON kutatási projektben a már meglévő zenei játékok átgondolásában, újabb játékok kitalálásában és a zenei tréning lebonyolításában vállalt szerepet.

Nagy Sándor Imre a Neurokognitív Fejlődés Kutatócsoport tudományos segédmunkatársaként vesz részt a projektben, melyen belül a prozódiai feldolgozással foglalkozik. A csoporthoz 2021. őszén csatlakozott. Végzettsége szerint diplomás gitártanár, több éves zeneiskolai tanítási tapasztalattal. A Pécsi Tudományegyetem Pszichológia Doktori Iskolájának doktorvárományosa és a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kara Zeneművészeti Intézetének óraadó tanára, ahol a zenetanár szakos hallgatók képzésében vesz részt, pedagógiai pszichológiai és zenepszichológiai témájú tárgyakat oktatva.

Tóth Réka tanulmányait a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Budapesti Tanárképző Intézetében végezte, ahol 2007-ben zeneelmélet-, szolfézstanár, karvezetés diplomát szerzett. Még ebben az évben az Egyesült Királyságba, Londonba költözött, ahol szolfézst és zongorát tanított, valamint csatlakozott a BBC Symphony Chorus-hoz.

2014-ben visszatért Magyarországra, ahol először a Magyar Állami Operaház Zenekaránál foglalta el a zenekari asszisztens pozíciót. 2016-ban a Budapest British International School, angol általános iskola tanári karának tagja lett, ahol 3 évig éneket tanított felső tagozatos diákoknak ének-zenét.

2019-ben csatlakozott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézetéhez, ahol jelenleg is dolgozik. A tanártovábbképzések szervezéséért felel, valamint szervesen részt vesz a „Megérint a zene” applikáció és KodályHUB, on-line tudásközpont népszerűsítésében, szerkesztésében, fejlesztésében. 2020-2021-es tanévtől kezdve a Ferencvárosi Ádám Jenő Zeneiskolában szolfézst tanít. 2022-ben részt vett, mint az egyik intenzív zenei tréningent vezető tanár a NEO-PRISM-C konzorcium keretén belül megvalósuló RitMoZ Tréningen.

A 2022/23-as tanévtől az ELTE BTK Művészetközvetítő és Zenei Intézet ének-zene tanár Master szakos hallgatója.

Varga Vera tudományos segédmunkatársként dolgozik a Természettudományi Kutatóközpont, Agyi Képalkotó Központ, Neurokognitív Fejlődés Kutatócsoportjában. Kutatási területe

a fonológia képességek szerepe az olvasáselsajátítás folyamatában valamint az olvasási zavarok kialakulásában.